vendela: min högsta önskan

Har inget bättre för mig så tänkte börja med mitt seriösa inlägg nu:

Min högsta önskan är att kunna flyga, det har jag alltid drömt om sedan jag såg peter pan för första gången. Peter Pan är min idol, jag skulle vilja vara som han. Modig. Stark. Snäll. Äventyrlig. Omtänksam. Och som grädden på moset kan han flyga. Han blir aldrig vuxen så behöver inte bekymra sig om gymnasieval, framtiden och sånt. Han lever dagen som den är, vilket alltid blir ett äventyr. Om något blir för jobbigt så kan han flyga iväg, bara lämna allt. Ett sådant liv vill jag också ha. Man skulle kunna resa jorden runt och upptäcka hela världen, skaffa sig nya vänner och alltid förbli ung. Vilket underbart liv.

När jag var liten så hade jag alltid en liten ryggsäck med kläder under min säng som jag lätt skulle kunna ta med ifall han skulle komma och hämta mig. På sommrarna satt jag ibland vaken och tittade ut över himelen för att se ifall jag kunde se honom. Jag var verkligen besatt.

En annan grej som jag verkligen skulle kunna vilja är att läsa tankar. "Vendela the read miner" låter ganska bra tycker jag. Men seriöst, slippa alla missförstånd osv, det vore helt...underbart.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Mind reader* -__-

2011-03-10 @ 17:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0